09 December, 2009

stvoření/creation





Nevím, jak je tomu v jiných zemích, ale v Česku je zvykem dávat si před premiérou takzvané zlomvazky, drobné dárky spolu s nakopnutím do zadku a starým dobrým "Zlom vaz!" a "Čert tě vem!". Většinou se dávají drobné věci, připomínající zkoušení inscenace. Fotka, nebo lísteček s vtipným nápisem, prostě něco takového, co vám pak měsíce leží visí magnetem připevněné na ledničce a je vám hloupé to vyhodit. Já tenhle zvyk nemám ráda, ale když se mi poštěstí a mám trochu času na výrobu něčeho pořádného, ráda vyrobím něco, co má alespoň nějakou hodnotu.

A protože jsem měla skutečně mnoho času poslední dny, vyrobila jsem tahle stvoření, k dnešné premiéře inscenace "stvoření", kterou jsem před třemi týdny opustila rozeskoušenou. Doufám, že se budou hercům i režisérovi líbit.

I don't know how it goes in other countries, but in Czech Republic is this custom before opening night to give so called "brake-a-legs", small gifts connected to kick in the ass and good old "Brake a leg!" and "To hell with you!" (it's very week translation from czech, but i hope you have a picture). Mostly it's really tiny thing to be given that somehow resambles to the rehearsals. Photo or piece of paper with some funny note that you put on your fridge and you don't dare to throw it away for months. I don't like this custome, but when i am lucky to have enough time to do something proper, I craft something with at least some value.

And for I had really lot of time las days, i made these creatures for tonights opening night of performence "creation", whitch i left semi-rehearsed three weeks ago. I hope actors and director will like it.


- když je řeč ko kreatůrách/when talking about creatures - catrabbit


No comments: